Asistenční služby k cestovnímu pojištění

Při cestě do zahraničí si vždy uzavřete cestovní pojištění. Kromě toho, že budete kryti pro případ nemoci nebo úrazu, budete moci využít asistenčních služeb, které jsou pro každého z nás opravdovým benefitem. Co si pod tím představit?

Proškoleného operátora, který je Vám k dispozici 24 hodin denně, který hovoří Vaším jazykem a který je připraven Vám poskytnout cenné rady jak postupovat v případě, že při Vašem pobytu v zahraničí dojde ke škodní události a Vy musíte navštívit lékaře nebo řešit Vámi způsobenou škodu.

Nejčastěji se lidé v zahraničí na asistenční službu obracejí v případě úrazu, onemocněním či při potřebě právní rady při způsobené škodě. Číslo na asistenční službu je dobré si uložit do telefonu před cestou, neboť v okamžiku, kdy se Vám něco stane, jej máte ihned po ruce. V ideálním případě mějte před telefonátem na asistenční službu ještě připraveno číslo Vaší pojistky. Operátor asistenční služby by Vám měl nejen poradit, jak postupovat, ale bude s Vámi i v kontaktu do zdárného vyřešení celého problému.

Asistenční služba je velkou výhodou komerčního pojištění. Zapomínat na pojištění by neměli především ti cestovatelé, kteří neovládají jazyk destinace, do které cestují, a předpokládají, že by komunikace s některými institucemi mohla být problematická. Služba je součástí prakticky jakéhokoliv základního pojištění a číslo na tuto službu bývá uvedeno na kartičce, kterou obdržíte při sjednání cestovního pojištění. Linka poskytuje informace, jak postupovat při vzniku jakékoliv pojistné události. Důležité je sdělit operátorovi na druhé straně linky co možná nejvíce informací, aby byl schopen doporučit opravdu co nejoptimálnější postup. Asistenční služba by měla být v případě potíží schopna zabezpečit vhodnou zdravotní péči. Pomoci může například v momentě, kdy jste nuceni platit výlohy za ošetření v cizině na místě a nemáte u sebe dostatečnou hotovost. Pokud se dostanete do situace, kdy musíte ošetření, jeho část, popř. recept či léky hradit z vlastní kapsy, schovejte si jakoukoliv účtenku která vám byla vystavena.

Asistenční služby ovšem není užitečná jen v případě zdravotních problémů. U některých pojišťoven ji můžete kontaktovat například i v případě zpozdění letu, kdy bývá schopná informovat o dalších možnostech letu, popř. zajistit náhradní ubytování. Zabezpečit může v případě potřeby také tlumočníka či advokáta. V případě, že se dostanete do situace, kdy uplatníte pojištění odpovědnosti za škodu, nejprve kontaktujte asistenční službu. V žádném případě neuznávejte odpovědnost, náhradu škody neplaťte a nepodepisujte žádné dokumenty, kterým nerozumíte. Pokud se jedná o škodu na majetku, vyžádejte si k ostatní dokumentaci navíc policejní protokol.

Mohlo by Vás zajímat

Plánování cesty do zahraničí je vzrušující, ale mezi rezervacemi a balením nezapomeňte na klíčový krok: cestovní pojištění. Toto pojištění je nezbytné pro váš klid a bezpečí, protože vás chrání před n...
V případě uzavírání cestovního pojištění je třeba dbát na správný rozsah pojištění, územní platnost, a na limity pojistného plnění u jednotlivých částí pojištění. Například na lyžařskou dovolenou v Al...
Nic před Vámi neschováváme a chceme být maximálně transparentní, na Klik.cz proto najdete odpovědi na většinu dotazů týkajících se pojištění. Pokud přesto neznáte odpověď na něco, co zde není zodpověz...
Značka Klik.cz patří do mezinárodní skupiny Netrisk Group v rámci společnosti Klik.cz & ePojisteni.cz, s.r.o. Vznikla v roce 2011 a první pojistku uzavřela v listopadu téhož roku. Jsme stabilní společ...