S čím se operátoři callcentra setkávají při své práci nejčastěji? Jaká jsou největší úskalí pojistných smluv? A jak naši operátoři tráví svůj volný čas? Dnes Míša vyzpovídala Petru a Honzu, kteří jsou manželé, a zároveň oba pracují jako operátoři v našem callcentru.

V tomto rozhovoru jsme si moc příjemně popovídali s Petrou Hladkou a Honzou Hladkým, od kterých se v článku dozvíte:

  • Kdo koho přivedl do Kliku a proč?
  • Jaké jsou tři nejdůležitější pojistky pro život?
  • Kam se dá vyrazit v Česku za turistikou?

Začneme první otázkou. Jakou pozici v Kliku zastáváte a jak jste se k ní dostali?

Petra: Já jsem operátorka na callcentru a dostala jsem se sem přes manžela.

Honza: Já jsem nastupoval na stejnou pozici před více než 10 lety. Nejspíš přes inzerát, už si přesně nepamatuji. A po čase, když Peťa hledala práci, nebo respektive nebyla spokojená ve stávajícím zaměstnání, tak jsem jí nabídl možnost nastoupit zde.

Motivujete se navzájem v práci? Řešíte některé situace společně nebo se doma o práci nechce bavit?

Petra: Já mám potřebu se o práci bavit pořád, Honzík o ní vůbec mluvit nechce. Ale je to tak, že když mě něco v práci rozčílí nebo je klient nějakým způsobem výjimečný, mám potřebu to sdílet.

Já chodím do kanceláře, ale Honza pracuje doma na home office. Často ho tak doma slyším, jak telefonuje, a spoustu věcí od něj pochytím. Třeba poslouchám, jak reaguje a argumentuje při vysvětlování pojistných podmínek. Jak svou práci dělá už dlouho, tak se od něj stále učím.

Honza: Pro mě ta práce skončí pracovní dobou. Vzhledem k tomu, že si chci udržet nějaké duševní zdraví, tak v tu chvíli nic dál nepotřebuji řešit.

Jaké jsou vaše koníčky, co rádi děláte ve volném čase? Když přijedete domů, u čeho vypnete?

Honza: Relaxuji. Třeba u puštěného rádia, protože sbírám informace obecně o dění kolem sebe. Když mám volno, jdu nejradši ven. Nejlépe na výlet do Českého středohoří, Krušných hor a Kokořínska.

Petra: Já ještě dodám, že naše velká vášeň jsou i filmy a seriály, když je ošklivo. Ale když můžeme, tak jsme pořád venku. Máme psa, tak i s tím chodíme hodně ven. Když to shrnu, tak kino, hudba a příroda. A taky miluju focení.

Z přírody je pro mě nejvíc České Švýcarsko, Jeseníky nebo Krkonoše, kde jsme byli na svatební cestě.

A cestujete jen tady po Česku nebo i do zahraničí?

Petra: My do zahraničí jezdíme jen na Madeiru. Tam jsme byli už asi devětkrát, takže je to jako náš druhý domov.

Honzík mě dostal do Kliku, pak mi ukázal Madeiru a to mi nějak zůstalo. A nemůžu se zbavit ani jednoho :-)

Máte nějaký tip na film nebo seriál? Co vás v poslední době zaujalo?

Petra: Za mě Fauda a Papírový dům, to viděl asi každý. Nejsme žánrově vyhranění. Baví nás vše, co je dobré. Dřív jsme hodně chodili i na menší filmové festiválky, např. Pásmo severských filmů apod. Párkrát jsme navštívili i Karlovarský filmový festival nebo Febiofest, kde byl Honzík i v porotě :-)

Mně se hodně líbí i korejské a japonské historické seriály, zvláště Jewell in the palace. Vůbec východní filmy a seriály mají často myšlenkový přesah a výbornou hudbu.

Honza: Co se týče seriálů, tak třeba ještě Ozark.

Když se vrátím k práci, tak jaké jsou za vás 3 nejdůležitější pojistky, který by měl mít člověk sjednané? Od té nejdůležitější po méně důležitou?

Honza: Ono závisí na životní situaci člověka. Jinou pojistku budete řešit ve 20 nebo, když vám je mezi 50-60 lety. Jinou pojistku bude mít člověk, který má hypotéku, nebo ten, kdo bydlí ve vlastním. Takže takhle se to asi nedá úplně přesně říct.

Za mě ale, pokud má člověk hypotéku, tak je důležité mít životní pojištění. Potom pojištění domácnosti nebo nemovitosti, když tam člověk bydlí a splácí to, tak to má určitě smysl. V neposlední řadě penzijní spoření nebo nějaké to spoření na důchod.
životní pojištění
Tip! Nikdy nevíte, co vás může potkat, a proto je lepší být připraven na všechny možné situace. Životní pojištění vám zajistí finanční pomoc v případě vážné nemoci, úrazu, invalidity nebo smrti. Spočítejte si, na kolik by vás vyšlo. 

Petra: A samozřejmě, pokud má někdo auto, tak povinné ručení mít musí a havarijní je dobré mít taky sjednané. Stát se může cokoliv a pokud nemáte naspořené peníze, abyste si mohli koupit jiné, tak je to prostě potřeba.

💡
My lidem řekneme, že v pojistce na auto není asistence při poruše a jestli si ji nechtějí za 200 korun připojistit. Spousta z nich odpoví, že nechce, že se jim to v životě nestane. No a pak nadávají, že to tam nemají, protože zůstanou někde v zimě stát a mrznou.

Petra: Spousta lidí nemá havarijní pojištění, protože neví, že riziko dopravní nehody není jenom, když si auto nabouráte sami. Ale je to i např. u obchodního centra, když do vás někdo nabourá a odjede, protože neumí parkovat. Spousta lidí si myslí, že to pokryje vandalismus. Nepokryje. Jakmile je to střet s jiným vozidlem, musíte mít havarijní pojistku a to je třeba věc, kterou cca 80 % lidí neví.

Jaké jsou největší záludnosti/nástrahy/pasti při výběru pojištění? V čem dělají lidé nejčastěji chybu a vy jim to musíte pořád dokola vysvětlovat?

Petra: Strašně moc lidí si sjednává pojištění online a mají ve smlouvě chyby. Nestačí jen uvést číslo SPZ, ale musíte zkontrolovat, že tam máte správně všechny parametry toho vozu a svoje údaje, aby ta pojistka byla platná.

Pokud se pak něco stane a budete po pojišťovně chtít náhradu škody, ta nebude chtít plnit nebo bude chtít plnění krátit jenom proto, že je ta pojistka špatně sjednaná.
💡
Spousta lidí neví, že musí vypovědět předchozí pojistku. Každému klientovi řekneme, že mu připravíme výpověď jako šablonu, že ji má podepsat a poslat jí na pojišťovnu. Ale spousta lidí pak za půl roku volá, že jsme řekli, že to vypovíme my tu pojistku. Nikdo za vás ale nikdy nemůže vypovědět pojistku. A nevypoví se sama ani když nezaplatíte pojistné.

Mám povinné ručení na auto, za pár měsíců si sjednám dodatečně i havarijní pojištění. Dělám chybu, že to nemám v jednom balíčku pojištění? Co dělat, když to chci časově sladit?

Honza: Jak pro koho. Samozřejmě, ono to má tu nevýhodu, že člověk řeší pojištění ve dvě různé doby. Zas na druhou stranu, pokud to udělá dohromady, má to pod jednou pojistkou. Je to jednodušší, může tam být nějaká sleva na základě propojištěnosti.

Výjimkou je pojišťovna Direct, u které se dá pojištění vypovědět kdykoliv.

Další nevýhodou je to, že možnost sjednání havarijního pojištění a zvlášť povinného ručení, není u všech pojišťoven. Takže ta možnost výběru těch pojišťoven může být menší.

Petra: Je lepší mít jednu pojistnou smlouvu s jedním datumem, i když je určité procento lidí, kde to vychází lépe pojištěné zvlášť. To je individuální. Od toho jsme tady my, abychom to propočítali a zjistili, co je pro daného člověka výhodnější. Je ale vždycky lepší začínat s tím, že je to dohromady.

Nejhorší varianta je, když máte povinné ručení u jedné pojišťovny, a to havarijní máte s odstupem třeba čtyř pěti měsíců, špatně se to pak dává dohromady. Když je tam pak velký rozdíl v ceně, tak pak se to dělá tak, že se pojistky po nějaký čas překrývají.

Jakou vidíte budoucnost Kliku? Případně kde byste chtěli, aby Klik za 5 let byl.

Petra a Honza: Vzhledem k tomu, že tu oba dva pracujeme, tak chceme, aby Klik rozkvétal a byl hodně daleko :-)

Pozn. redakce: Moc děkujeme za příjemný, informačně přínosný a inspirativní rozhovor.

Tip! Přečtěte si i naše další rozhovory: