Vybírat si nové auto jen podle fotek či recenzí je jako kupovat zajíce v pytli. Máte sice představu o tom, jak vůz vypadá, co umí a jak zhruba jezdí. Nicméně nikdy nevíte, zda vám daný model opravdu sedne.
To nejlepší, co před nákupem nového auta můžete udělat, je si ho na vlastní kůži vyzkoušet. Od toho tu jsou testovací jízdy, které pro zákazníky pořádá v podstatě každé české dealerství.
Jak zkušební projížďka probíhá?
Co tak ale zjišťujeme, tak málokdo ví, jak takové zkušené projížďky fungují. Proto jsme oslovili automobilku Toyota, konkrétně dealerství Toyota Tsusho Praha, aby nám program pro potenciální zájemce o nový vůz popsali. Podíváme se na to, jak zápůjčka funguje, zda se něco platí a na jak dlouho si auto může zákazník vypůjčit.
Stačí jeden telefonát a můžete vyrazit na testovací jízdu
Jak to u značky Toyota, potažmo Lexus, funguje, nám vysvětlil ředitel společnosti Tsusho Pavel Vávra: „Klient si nejprve domluví termín jízdy, načež obdrží potvrzení a mapu s pokyny, jak se dostat k showroomu.“
„Před příjezdem zákazníka vše připravíme. Vozidlo je přeparkováno poblíž vchodu do showroomu a přizpůsobeno aktuálnímu počasí – v zimě vyhřáté, v létě vychlazené.“
Po příchodu je zákazník uvítán recepcí, která ho poté předá prodejci. Ten se s klientem dohodne, zda se vydají přímo na jízdu, nebo zda se zájemce nejprve aklimatizuje v showroomu, kde je k dispozici občerstvení.
Testovací jízda se neplatí
Během samotné testovací jízdy, která je samozřejmě zdarma, obvykle řídí klient, avšak je možné, že prodejce sám převezme volant, pokud to zákazník preferuje.
Během jízdy prodejce vysvětluje různé funkce vozidla, včetně konektivity, multimédií, jízdních asistentů nebo režimů jízdy. Cílem je nejen představit auto, ale také navázat s klientem osobní vztah.
Po návratu do showroomu prodejce se zákazníkem prochází jeho dojmy z jízdy a doplňuje případné informace. Na místě je k dispozici další vůz pro statickou prezentaci, kde si potenciální majitel může vyzkoušet například prostornost a praktičnost interiéru.
Následně se řeší specifikace vozidla, ideálně přímo u konfigurátoru, kde si klient vybírá barvu a další detaily. Nakonec je vytvořena konkrétní nabídka vozu včetně financování, pojištění a doplňkových služeb, jako je například ochrana laku či prodloužená záruka.
U ostatních automobilek to funguje podobně
Podobný recept k prezentaci svých modelů používají i jiné automobilky a dealerství. Nicméně každá společnost může mít odlišné podmínky, například co se týče trasy či vratné zálohy. Proto je vždy dobré konkrétní showroom kontaktovat a zjistit si informace o průběhu testovacích jízd. Rozhodně je to nejsnadnější varianta, jak si své potenciální nové auto vyzkoušet na vlastní kůži. A hlavně, proč toto nevyužít, když už tu taková možnost je?