Za loňský rok se v Česku prodalo 221.422 nových automobilů, z čehož přibližně sto tisíc tvořily vozy SUV. Zájem o vyšší světlou výšku a robustnější karoserii u českých zákazníků tak i nadále rapidně stoupá. Jedním z důvodů je pochopitelně také jejich snižující se cena.
Za SUV dnes zaplatíte mnohdy dokonce méně, než za podobně velký hatchback. Jaké jsou ty nejlevnější „sportovně užitkové vozy“ na českém trhu?
MG ZS
Do částky 400 tisíc korun se s odřenými zrcátky vejde také hit poslední doby - MG ZS. Britsko-čínské SUV se dere mezi desítku nejúspěšnějších vozů v Česku, a to právě i díky zajímavé ceně, která začíná na 399.900 Kč.
Za tuto částku už se zákazník může těšit na opravdu bohatou výbavu.
V základu nechybí šest airbagů, přední Bi-LED světlomety, zadní parkovací senzory, digitální klimatizace, tempomat, audiosystém s 10,1palcovým displejem ani 17palcová slitinová kola. Vstupní provedení Essential pak doplňuje benzínový atmosférický motor 1.5 DVVT o výkonu 78 kW a pětistupňová manuální převodovka.
Hyundai Bayon
O třídu menším a ještě o něco levnějším SUV je Hyundai Bayon. Ten aktuálně vychází nejlevněji na 389.990 Kč. Ani zdaleka však nenabízí to, co MG ZS.
V základní výbavě nedostanete ani elektricky ovládaná zadní okénka, parkovací senzory a dokonce ani rádio! Nepotěší ani přítomnost plechových patnáctipalcových kol.
Na druhou stranu LED denní svícení, tempomat nebo třeba armáda asistenčních systémů už v základu je. S výbavou Comfort, která je pro Bayon tou nejníže postavenou, se váže opět atmosférický motor, ačkoli tentokrát o objemu jen 1,2 litru a výkonu 62 kW. Přenos hnací síly na přední nápravu zajišťuje stejně jako u MG 5stupňová manuální převodovka.
Suzuki Ignis
Pokud bychom chtěli jít s cenou ještě níže, musíme zavítat do kategorie miniaut. Za částku 374.900 Kč se tu nabízí například Suzuki Ignis. Zajímavý kříženec SUV a hatchbacku, který se nezalekne ani hrubšího terénu. Na první pohled se může zdát, že má i bohatou základní výbavu, jenže není tomu úplně tak. Ve skutečnosti totiž Suzuki do ceníku zahrnulo i takové prvky jako jsou víčko nádrže, otáčkoměr a podobné nedílné součásti každého nového auta.
Každopádně rádio, klimatizaci nebo asistent rozjezdu do kopce nabízí. Stejně tak 15palcová ocelová kola. Obdobně jako u Hyunday, se vstupní výbava Comfort pojí s atmosférickým benzinovým motorem o objemu 1,2 litru s prakticky shodným výkonem 61 kW. Řazení opět obstarává pětistupňový manuál.
Toyota Aygo X
Tím aktuálně vůbec nejlevnějším SUV na českém trhu je Toyota Aygo X. Prcek vyráběný v Kolíně přijde na pouhých 350 tisíc korun a může se pochlubit opravdu štědrou nadílkou výbavových prvků.
Mezi ty nejzajímavější verze Comfort spadají například 17palcová ocelová kola, manuální klimatizace, multifunkční volant, LED světla denního svícení, multimediální systém s barevnou dotykovou obrazovkou, bezpečnostní systémy Toyota Safety Sense nebo třeba zadní parkovací kamera.
Spokojit se však budete muset pouze s litrovým benzínovým motorem bez turba, který ze sebe vymáčkne nanejvýš 53 kW.
Tip! Přečtěte si více článků z moto světa: