Většinou nás zajímají rychlá auta. Co když se dnes zaměříme na opačnou stranu nabídky, a to na ty nejpomalejší vozy na trhu? Jelikož zatímco o nejrychlejších autech světa se píše denně, o těch „nejlínějších“ se člověk jen tak nedozví. Tak to pojďme napravit.
Automobilový průmysl se posouvá vpřed neuvěřitelným tempem a v podstatě každý rok se do dějin zapisují nové a nové rychlostní rekordy. Ať už jde o „maximálku“ či zrychlení, dnešní auta se dokáží dostat na dechberoucí hodnoty.
Například dosáhnout maximální rychlosti přes 400 kilometrů za hodinu není žádný problém a zrychlit pod 3 sekundy jakbysmet. To se ale bavíme o těch nejdražších a technicky nejvyspělejších automobilech na planetě. Pojďme se ale podívat na pět nejpomalejších modelů na českém trhu.
Dacia Sandero - 16,7 sekundy
Vezmeme to odzadu, a to pátým nejpomalejším autem, které si u nás můžete koupit. Je jím malý hatchback Dacia Sandero, jenž pod kapotou ukrývá litrový tříválec bez turba s označením SCe 65 o výkonu 49 kW.
Díky němu Rumun z 0 na 100 km/h zrychlí za 16,7 sekundy. Dech vám nevyrazí ani jeho maximální rychlost, která činí 158 kilometrů za hodinu. Nicméně Dacia Sandero zaujme jiným parametrem, a to nízkou cenovkou 296 400 korun.
Mitsubishi Colt - 17,1 sekundy
Nedávno se mezi pětici nejpomalejších aut zařadilo Mitsubishi Colt. Nová generace legendárního hatchbacku vznikla ve spolupráci s automobilkou Renault a v podstatě jde o model Clio s logy Mitsubishi.
Ovšem na rozdíl od francouzského protějšku má Japonec v nabídce základní motorizaci 1.0 MPI. Jde o stejný atmosférický tříválec s výkonem 49 kW jako v případě Dacie. Nicméně Colt s ním má ještě horší zrychlení a na „stovku“ vystřelí během dlouhých 17,1 sekund.
Kia Picanto - 17,8 sekundy
Ještě pomalejší je ale Kia Picanto. Korejské mini auto s cenovkou 300 tisíc korun je spíše taková nákupní taška do města, což se odráží i na jeho motoru. Pod přední kapotou ukrývá tříválcový litrový motor bez turba s výkonem 49 kW, který je spojený s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Tato kombinace zajišťuje, že Kia jen tak nikoho nepředjede, a to ani na dálnici, jelikož Picanto může jet maximálně 156 kilometrů za hodinu a z 0 na 100 km/h zrychlí za 17,8 sekundy.
Volkswagen Caddy - 17,9 sekundy
Žádný sprinter není ani Volkswagen Caddy, obzvlášť pak ve své osobní verzi. Německé rodinné MPV si můžete pořídit s řadou motorů, ovšem tím nejlínějším je základní dieselová motorizace s označením 2.0 TDI, která generuje 55 kW.
To není mnoho na vůz, který atakuje hmotnost 1,6 tuny. Špatný poměr výkonu a váhy znamená, že zrychlení a maximální rychlost u Caddy činí 17,9 sekundy a maximální rychlost je 157 kilometrů za hodinu.
Renault Kangoo - 18,9 sekundy
No a vůbec nejpomalejším autem na českém trhu je Renault Kangoo. Přímý konkurent Volkswagenu Caddy je ještě pomalejší a „stovku“ zvládne za nervy drásajících 19 sekund.
A díky čemu je osobní dodávka tak pomalá? Kvůli pohonu, který obstarává slabá naftová jednapětka Blue dCi 75 s výkonem 55 kW, které dojde dech už při 151 kilometrech za hodinu. Pokud už jste tedy někdy na Renault Kangoo na silnici narazili, můžete mít jistotu, že vás určitě nepředjel.
Tip! Přečtěte si více článků z moto světa: