Našli jsme pět nejlevějších kombi na českém trhu. Jen tři se dají sehnat pod 500 tisíc korun. V médiích neustále čteme články o zdražování nových aut. Je ale zvyšování cen vozů opravdu tak dramatické?
Kvůli světové pandemii, válce na Ukrajině a jiným problémům se opravdu muselo mnoho automobilek uchýlit k úpravě svých ceníků. Statistiky mluví o průměrném navýšení cen o zhruba 30 tisíc korun.
Dá se ještě sehnat výhodné auto kombi?
Nová auta začínají být hůře dostupná i z jiného důvodu. Z trhu čím dál tím rychleji mizí levné modely pro běžné uživatele, mezi které patří českými řidiči milované kombíky střední třídy.
Opustil nás například Renault Clio kombi, Seat Ibiza kombi či Škoda Fabia kombi.
Naštěstí pár kombíků nám ještě zbylo, ovšem jen hrstka z nich se dá sehnat pod 500 tisíc korun. My jsme našli ty vůbec nejlevnější na českém trhu.
RENAULT MÉGANE GRANDTOUR - od 525.000 Kč
Mezi vyřazené modely se brzo zařadí i oblíbený Renault Mégane, jelikož jeho nová generace s karosérií typu kombi do budoucna nepočítá, ale to bychom předbíhali.
Dobrou zprávou je, že prodloužený Mégane se v nabídce francouzského výrobce ještě pár měsíců udrží, a to s benzinovým čtyřválcovým motorem TCe 140 a automatickou převodovkou (manuál není k dispozici) se dá pořídit od 525 tisíc korun.
České řidiče určitě potěší nízkou průměrnou spotřebou okolo 6 l/100 km a svým rozměrným zavazadlovým prostorem, který má objem 521 litrů.
FIAT TIPO KOMBI - od 519.990 Kč
Mezi populární a stále dostupné kombíky patří italská „rozpočtovka" Fiat Tipo. Kombík s délkou přes 4,5 metru se dá koupit se třemi motorizacemi. Základ tvoří zážehový litrový tříválec s výkonem 100 koní. Novinkou pod kapotou Itala je mild-hybridní patnáctistovka (130 koní) s kombinovanou spotřebou pod 6 litrů na sto kilometrů.
Ve Fiatu se myslelo i na příznivce nafty, kteří mají možnost sáhnout po ověřeném motoru 1.6 MultiJet s výkonem 130 koní.
Co se prostornosti týče, tak Tipo má dokonce větší kufr než jeho francouzský protějšek, a to o 29 litrů (celkových 550 l).
KIA CEED SW – OD 439.980 Kč
Velmi sympatickým a levným autem je i korejský bestseller Kia Ceed. Za opravdu rozumnou cenu hluboko pod půl milionu korun nabízí nadstandardní jízdní vlastnosti, zavazadlový prostor o objemu 625 litrů a povedený interiér. Dominuje také svou širokou paletou motorizací. Nejlevnější je litrový tříválec 1.0 T-GDI s výkonem 100 nebo 118 koní. Dále jsou k dispozici motory 1.5 T-GDI, naftový 1.6 CRDi a plug-in hybrid 1.6 GDI PHEV.
HYUNDAI I30 KOMBI – OD 419.990 Kč
Ještě oblíbenějším kombíkem na českém trhu je pak Hyundai i30 kombi, který oproti svému bratrskému modelu Ceed nabízí základní motorizaci 1.5i CVVT. Jde o atmosférický čtyřválec s výkonem 108 koní, který se pod kapotou korejského modelu ve standardní výbavě Start prodává za 420 tisíc korun.
V nabídce jsou ale i výkonnější motory, které v podstatě kopírují portfolio již zmiňovaného vozu Kia. S tím rozdílem, že Hyundai není vybavený plug-in hybridním systémem. Zajímavostí je také to, že „třicítka" má menší kufr – „pouze" 602 litrů.
DACIA JOGGER – OD 417.500 Kč
Vůbec nejlevnějším kombíkem na českém trhu je rumunská Dacia. Ta je ze všech největší a nabízí až sedm míst k sezení. I když Jogger zrovna nemá typické tvary vozů kombi, automobilový svět ho za něho považuje, a to především kvůli dlouhému rozvoru a prostornému kufru s objemem 708 litrů.
Ovšem nabídka motorizací je oproti konkurenčním autům v tomto seznamu velmi chabá. Dacii Jogger si můžete pořídit pouze s litrovým tříválcem TCe 100 ECO-G s pohonem na LPG nebo s o trošku výkonnějším benzinovým tříválcovým litrem TCe 110 (110 koní). Nevýhodou je, že žádná verze zatím není dostupná s automatickou převodovkou.
Tip! Přečtěte si více článků z moto světa: