Lidé si nová auta vybírají podle mnoha faktorů. Někomu jde čistě o design, jiní se řídí spotřebou paliva a velká část řidičů si svého čtyřkolového parťáka vybírá dle praktičnosti. Právě prostornost kabiny a především objem zavazadlového prostoru jsou údaje, které u českých zákazníků hrají tu hlavní roli.
Jsme národ chatařů a velký kufr zkrátka vyžadujeme, obzvláště pak u cenově dostupných rodinných kombi. Jaké jsou tedy ty vůbec nejpraktičtější kombíky střední a nižší střední třídy na českém trhu?
Kia Ceed SW - 625 litrů
Opravdu velký kufr dokáže nabídnout Kia Ceed ve verzi SW. Korejský kombík patří díky své lidové ceně mezi nejoblíbenější rodinná auta na českém trhu. Podobně jako sesterský model Hyundai i30 Combi, který má ale zavazadelník o pár litrů menší, nabízí hospodárné a přitom dostatečně výkonné motorizace 1.0 T-GDI 74 kW a 1.5 T-GDI 103 kW.
Ve standardu je vždy manuální převodovka, ovšem patnáctistovku je možné na přání spárovat s automatem. A cenovka? Kia Ceed SW se zavazadlovým prostorem o objemu 625 litrů se na českém trhu prodává od 470 tisíc korun.
Ford Focus Combi - 635 litrů
Komu nevoní korejská automobilka, může sáhnout po ještě praktičtějším kombíku od Fordu. Ford Focus čtvrté generace je v prodeji už slušnou řadu let a brzy se s ním také rozloučíme.
Nicméně i když je na konci své životnosti, stále má co nabídnout - třeba objem zavazadlového prostoru až 635 litrů.
Zástupce nižší střední třídy se dá pořídit už od 543.900 Kč, a to v bohaté základní výbavě Titanium.
Špatný není ani výběr motorizací. Focus se nabízí s litrovým benzinovým tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW, s jeho silnější variantou o výkonu 114 kW nebo s naftovou patnáctistovkou 1.5 EcoBlue, která díky čtyřem válcům generuje 88 kW.
Avšak pouze standardní litrový motor lze spojit s manuálem, zbylé dva agregáty pracují výhradně s automatickou převodovkou.
Škoda Octavia Combi - 640 litrů
Vůbec nejoblíbenějším rodinným kombi na českém trhu je tuzemská Škoda Octavia v praktické variantě Combi. Mladoboleslavský model je doslova esencí praktičnosti, jelikož za cenu od 659.900 korun nabízí ohromný zavazadelník s kapacitou 640 litrů, který je zároveň vybaven šikovnými prvky Simply Clever pro uchycení a zafixování přepravovaného nákladu.
Oproti svým konkurentům má Škodovka jednu velkou výhodu, a to je rozmanitá nabídka pohonů.
Octavii můžete osadit až osmi motorizacemi, mezi kterými se nachází naftové, čistě benzinové, mild-hybridní i full-hybridní jednotky. Zároveň se před nedávnou dobou do prodeje dostala modernizovaná verze, která přinese ještě líbivější design a vylepšené motory.
Volkswagen Passat a Škoda Superb - 690 litrů
Nestává se často, že by se v našich žebříčcích o první místo dělila dvě auta. Jenže v případě nové generace Volkswagenu Passat a Škody Superb to nejde jinak.
Oba manažerské kombíky totiž disponují zavazadlovým prostorem o objemu 690 litrů.
Náhoda? To ani ne. V rámci nové strategie německého koncernu Volkswagen se modely Passat a Superb montují na stejné výrobní lince v Bratislavě a sdílí spolu více než 90 procent karosářských dílů. Z čehož plynou i totožné vnitřní a vnější rozměry.
Velké rozdíly nenajdeme ani v pořizovacích cenách. Passat s benzinovým motorem 1,5 eTSI v základní výbavě Limited začíná na 900 tisících korunách, zatímco Superb v bohatším standardu Selection se prodává za 975 tisíc korun.
Nicméně v rámci ostatních motorizací, kterých je v portfoliu obou modelů opravdu hodně, obecně platí, že Škodovka je oproti německému sourozenci levnější.
Jediným velkým rozdílem mezi Superbem a Passatem je fakt, že mladoboleslavský model se vyrábí i v karosářském provedení liftback, zatímco německý protějšek je vždy pouze kombík.
Pokud to shrneme, tak na českém trhu se nachází velké množství rodinných kombíků, které nabízí velký zavazadlový prostor. Většina z nich se navíc dá pořídit za opravdu lidové ceny. Ovšem ty nejpraktičtější modely jsou už krapet dražší. Na druhou stranu jsou osazené výrazně modernější a prémiovou výbavou.